Hej alle tidligere og potentielle nye Sildesejlads deltagere

Der har på det seneste været lidt forvirring om hvordan Sildesejladsen/Klubmesterskabet 2024 foregår i år, derfor denne information.

09.00 Gratis Morgenmad i klubben.

10.00 Skippermøde for alle deltagere

11.00 Første sejlads:
Første båd starter efter “omvendt start” dvs. langsomste båd starter først. Alle både får inden afsejling et starttidspunkt udefra deres DH mål. Tursejlere uden DH målebrev får tildelt et ca. udregnet DH mål som danner grundlag for deres starttidspunkt.
Sejladsen foregår NØJAGTIGT SOM VI PLEJER (bortset fra sidste år hvor vi havde ret kraftig både vind og sø der fik flere både til at trække sig og kun en sejlads blev gennemført).
Ved “omvendt start” skulle alle både, i teorien, komme samtididig i mål – men det kommer ikke helt til at holde.

Anden sejlads:
Starter umiddelbart efter at sidste båd er kommet i mål efter første sejlads. Alle starter samtidig.
Der gives et opmærksomheds signal over VHF fra dommerbåden (Kanal 17) 10 minutter før start.
5 minutter før start afgives varselssignal over VHF og GSK stander sættes på dommerbåden
4 minutter før start afgives klarsignal over VHF og signalflag P (Blåt flag med hvid firkant i midten) sættes på dommerbåden
1 minut før start afgives Et-minut signal på VHF og signalflag P nedhales på dommerbåden
0 minutter START signal over VHF

Hvis man ikke har VHF kan man tage tiden på sit ur og/eller følge flagsignalerne på dommerbåden.
Såfremt der er rigtig mange turbåde tilmeldt overvejes det at give dem egen start 5 minutter efter DH bådene (DH bådenes startsignal vil således være turbådenes 5 minutters varsel).

Efter de 2 sejladser vil der ca. kl. 13.30 – 14.00 (med forudgående tilmelding) være en dejlig frokost tilberedt af Susanne Nielsen og hendes team. (Pris ca. kr. 100 som betales til Susanne på dagen)
Under frokosten afholdes præmieuddeling/pokaler for både DH både og tursejlere.

Tilmelding til sejladsen foretages til enten Brian Bo eller Hans Henrik ved onsdagssejladserne 18/9 og 25/9 eller ved at sende en mail eller sms til Hans Henrik: opusone@mail.tele.dk – mobil: 22 99 11 21
Bindende tilmelding til frokosten hos Susanne – Mail: sun@pknielsen.dk    Mobil:53 55 82 19      Senest: onsdag den 25/9 ved onsdagsmatchen

Vi glæder os til at se en masse glade sejlere på både vandet og i klubhuset.

Hvis der er nogen frivillige som har lyst til at stå for indkøb af morgenmad (franskbrød, rugbrød, smør, marmelade, skiveost og leverpostej) og fremsætning på dagen ville vi være MEGET taknemmelig! Kontakt Hans Henrik Jacobsen

Med sejler hilsen
Brian Bo Hansen & Hans Henrik Jacobsen